• Sparen voor korting
  • Uitgebreid assortiment
  • Lage verzendkosten

Veelgestelde vragen

Bestellen en Betalen

Hoe kan ik bestellen?

Hoe kan ik bestellen?
Via de categorieën aan de bovenkant kunt u producten bekijken en bestellen.
Heeft u een product gevonden, dan kunt u deze gemakkelijk in uw winkelwagen plaatsen door middel van de "in winkelwagen" groene button die u ziet wanneer u met uw muis over het product gaat.
Het product wordt automatisch in uw winkelwagen geplaatst.
U kunt eventueel het aantal van het betreffende product aanpassen, het product wijzigen of verwijderen nadat u op groene button “bestellen” heeft geklikt.
Tijdens het winkelen kunt u in de rechter bovenhoek op de winkelwagen klikken en de inhoud van uw winkelwagen is dan te zien.
Zodra uw bestelling compleet is, klikt u op de winkelwagen (rechts bovenin) en gaat u verder via de link button "Bestellen".
Hierna komt u op een controle pagina waar u ook eventueel uw beloningen/spaarpunten (alleen wanneer u bent ingelogd) kunt inleveren en als de inhoud van uw winkelwagen klopt dan kunt u verder gaan door op de button "doorgaan naar afrekenen" te klikken.
Hier vult u alle belangrijke gegevens in.
Of wanneer u al bent ingelogd controleer dan alle ingevulde gegevens goed en klik dan op de groene button "doorgaan naar verzending" om verder te gaan.
Op de volgende pagina kiest u de juiste verzendmethode die het beste bij u past.
Klik daarna op de groene button “doorgaan naar betaling” Kies hier de betaalmethode die het bij u past.
Klik daarna op de groene button “doorgaan naar bevestiging”.
Controleer alles nog één keer goed en klik dan op de groene button om de bestelling te betalen.
Na het betalen van de bestelling ontvangt u een kopie van de bestelling in uw e-mail box.
Zorg er daarom voor, dat u altijd een werkend e-mailadres invult.
Bij hotmail & icloud kan het voorkomen dan deze e-mails in uw spambox terecht komen.
Mocht u binnen 24 uur geen kopie bestelling ontvangen, neem dan met ons contact op.

Bestelling wijzigen/iets toevoegen

Soms is het mogelijk om uw bestelling te wijzigen of een product toevoegen aan de bestelling.
Doordat wij bestellingen snel verwerken, zijn wij niet altijd in staat om een bestelling te wijzigen of een product toe te voegen.

Wij adviseren u bij wijzigingen of toevoegingen zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons per e-mail [email protected]

Wij kijken dan of het nog mogelijk is om iets te wijzigen of toe te voegen.
Het is niet mogelijk zonder ons te contacten, een bestelling te plaatsen en deze te willen toevoegen aan een lopende bestelling.
Deze bestelling wordt dan als nieuwe bestelling behandeld.

Staat uw bestelling op ''Wordt xxx verzonden'' dan kunnen wij alleen nog uw afleveradres aanpassen.
Wij kunnen dan geen producten meer wijzigen, toevoegen of verwijderen, ook kunnen wij de verzenddatum niet meer aanpassen.

Bestelling of artikel annuleren

Het is alleen mogelijk om uw bestelling of een artikel uit uw bestelling annuleren als de bestelling nog niet is verzonden of nog niet op ''Wordt xxx verzonden'' staat. Bestellingen die al te ver in het proces zijn, kunnen niet meer geannuleerd worden. Ook is het dan niet meer mogelijk om een artikel te annuleren. Wij adviseren u de annulering zo spoedig mogelijk kenbaar te maken via e-mail naar [email protected].
Als uw bestelling al is verzonden of te ver is in het proces, dan is het mogelijk dat u na ontvangst van de bestelling een retour aanmeld om de bestelling of artikel weer aan ons te retourneren. Kijk hiervoor bij de FAQ "Retourneren".

Staat uw bestelling op ''Wordt xxx verzonden'' dan kunnen wij alleen nog uw afleveradres aanpassen.
Wij kunnen dan geen producten meer wijzigen of toevoegen, ook kunnen wij de verzenddatum niet meer aanpassen.

LET OP:
Het retourneren van planten is niet mogelijk, deze zijn speciaal op bestelling besteld en vallen onder levende haven en vallen daardoor buiten de standaard Retour & Garantie regels.

Bestelling ophalen

Let op: wij zijn gestopt met de Click en Collect agenda. Hieronder de nieuwe uitleg.

Via onze Click & Collect kunt u een bestelling bij ons op komen halen.
Bestel en betaal de producten online en kies bij verzendmethode voor ''Click & Collect''.

Ophaal bestellingen zonder planten:
Na het afronden van uw bestelling krijgt u zodra deze compleet is, een melding dat uw bestelling klaar staat om opgehaald te worden. In deze melding kunt u lezen dat wij u een email sturen met de dagen en tijden wanneer u uw bestelling kunt ophalen. Wij horen graag van u als reactie op die email wanneer het voor u mogelijk is om de bestelling op te halen. 

Ophaal bestellingen met planten:
Na het afronden van uw bestelling krijgt u van ons een e-mail met de dagen en tijden dat u uw bestelling kunt ophalen. Graag ontvangen wij dan spoedig een antwoord op onze e-mail zodat wij op tijd de planten kunnen bestellen bij de kwekerij. Hieronder een indicatie welke dagen en tijden het ophalen van planten mogelijk is. 

 Planten besteld en betaald voor: Afspraak mogelijk op:
 voor dinsdag 11:00 uur Zelfde week op woensdag, donderdag & vrijdag
 voor woensdag 11:00 uur Zelfde week op donderdag, vrijdag of volgende week
 voor vrijdag 11:30 uur Gehele volgende week

PlantExpress

Website: Blauw menubalk -> Planten -> PlantExpress
APP: Menu () -> Planten -> PlantExpress
Maandag t/m vrijdag voor 15:30 besteld, is dezelfde dag verzonden of ophalen!
Wilt u ook hardware bestellen? Check dan even de voorraad per product of neem even contact met ons op.

Bestelling betalen

Aquaplantsonline heeft verschillende betaalmethoden:

iDEAL
Onze iDEAL transacties lopen via MultiSafepay. Met MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving van uw eigen bank. U kunt direct gebruik maken van iDEAL zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL of Multisafepay.

PayPal
Met Paypal betalen is snel, gemakkelijk en veilig. U gaat automatisch door naar de secure server van PayPal. Hier kunt u zich registreren, of inloggen als u al account heeft bij PayPal. Uw betaling gaat dan veilig en geheel automatisch. Meer informatie vindt u op de website van PayPal

Mastercard, Maestro, Visa
Onze Mastercard, Maestro en Visa transacties lopen via MultiSafepay. Met MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving. Kijk voor meer informatie op de website van Multisafepay.

iDEAL QR
Onze iDEAL QR transacties lopen via MultiSafepay. Met MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving. Kijk voor meer informatie op de website van Multisafepay.

Klarna achteraf betalen
Betaal achteraf binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling. Voor het afrekenen met Klarna betaald u extra kosten. Het aanmaken van een account is niet vereist eveneens het aanvragen van een krediet. U ontvangt uw bestelling dan ook voordat u hebt betaald. Klarna stuurt u per e-mail betalingsinstructies. Om via Klarna achteraf te kunnen bestellen en betalen zijn er naast de gebruikelijke naw-gegevens ook uw geboortedatum en telefoonnummer nodig. Let op! In geval van retournering of annulering wordt het factuurbedrag teruggestort op je rekening.

Voor Klarna Achteraf Betalen worden er transactie kosten in rekening gebracht per transactie namelijk; €1,00 + 3% van het aankoop bedrag.
Voor MultiSafePay Achteraf Betalen worden er transactie kosten in rekening gebracht per transactie namelijk; €1,82 + 3% van het aankoop bedrag.

Bankoverschrijving
Bij bankoverschrijving maakt u het verschuldigde bedrag onder vermelding van uw ordernummer over op onze rekening.

Aquaplantsonline
o.v.v. uw ordernummer
RABO BANK 1455.66.935
IBAN: NL89 RABO 0145 5669 35
BIC: RABONL2U

Sofort banking
Onze Sofort banking transacties lopen via Multisafepay. Met MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving. Sofort banking is een Europese betaalmethode waarmee betalingen gedaan kunnen worden, zonder dat u extra account aan hoeft te maken. U kunt inloggen bij Sofort banking met de gegevens die u gebruikt in uw eigen online bankomgeving. Kijk voor meer informatie op de website van Multisafepay

Bancontact
Onze Bancontact transacties lopen via Multisafepay. Met MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving. Kijk voor meer informatie op de website van Multisafepay.

Belfius
Onze Belfius transacties lopen via Multisafepay. Met MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving. Kijk voor meer informatie op de website van Multisafepay.

KBC
Onze KBC transacties lopen via Multisafepay. Met MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving. Kijk voor meer informatie op de website van Multisafepay

Bestelling niet kunnen betalen

LET OP:
Een mislukte betaling opnieuw betalen via uw account is (nog) niet mogelijk via de app, ga hier voor naar onze website.


Geen probleem dat kan altijd een keer voorkomen.
Heeft u een account bij ons, dan kunt u de niet betaalde bestelling zelf terug vinden in uw account en betalen;

  1. Ga naar www.aquaplantsonline.nl
  2. Login op uw account.
  3. Klik links op ''Mijn bestellingen''.
  4. Klik op ''Bekijken'' achter de bestelling die ''Wacht op betaling''.
  5. Onderaan de bestelling vind u een knop ''Nu betalen''.

Heeft u geen account bij ons dan kunnen wij u een betaallink sturen en hiermee kunt u de betaling afronden.
Graag ontvangen wij dan een email op [email protected] samen met uw bestelnummer.

Kortingscodes

Kortingscodes zijn alleen verkrijgbaar via de officiële kanalen van Aquaplantsonline; Website, Facebook, Instagram, Nieuwsbrief etc.
Kortingscodes via derde werken niet op onze website.

Is er van ons een kortingscode online, dan staat daar altijd duidelijk vermeld wanneer en hoe deze geldig is.
Een kortingscode kan worden toegepast in de Winkelwagen en/of op de Verzendmethode pagina tijdens het afrekenen:


Een kortingscode kan NIET in combinatie met spaarpunten worden gebruikt.
Een kortingscode kan WEL in combinatie met een cadeaubon worden gebruikt.

Bestelling afgerond maar een kortingscode vergeten in te voeren?
Wij kunnen de kortingscode achteraf NIET nog toepassen.

Cadeaubonnen

LET OP:
Het kopen en gebruiken van een cadeaubon via de app is helaas (nog) niet mogelijk.
Heeft u een cadeaubon of wilt u een cadeaubon kopen? Plaats uw bestelling dan via onze website.


Betalen met een cadeaubon is bij Aquaplantsonline alleen mogelijk met een cadeaubon van Aquaplantsonline zelf.
VVV-Cadeaubonnen of andere universele cadeaubonnen worden door ons niet geaccepteerd.

Via de pagina ''Cadeaubonnen'' kunt u bij ons een cadeaubon kopen.
De standaard ingestelde bedragen zijn; €10, €20, €25 en €50 maar met de optie ''Aangepast'' kunt u ook zelf een bedrag bepalen van €1 t/m €2000.
Onze cadeaubonnen worden per e-mail naar de ontvanger gestuurd, zorg er dus voor dat het e-mail adres juist is voordat u de cadeaubon toevoegt aan uw winkelwagen.

Wilt u een cadeaubon gebruiken, deze kunt u verzilveren in uw winkelwagen voor of tijdens het afrekenen.

Retour en Garantie

Voorwaarden retourneren

Volgens onze voorwaarden (de voorwaarden van Webshop Keurmerk, deze zijn in samenwerking met de Consumentenbond tot stand gekomen) geldt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Aquaplantsonline vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Aquaplantsonline in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Aquaplantsonline aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Aquaplantsonline gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Wanneer een bestelling in zijn geheel retour komt (binnen de 14 dagen) zal Aquaplantsonline ook de eerst gemaakte verzendkosten (wanneer van toepassing) terug betalen. Wanneer de bestelling niet in zijn geheel terug komt, dan zal Aquaplantsonline de eerst gemaakte verzendkosten niet terug betalen.

Waardeverminderingskosten:
Bij het retourneren van een product behouden wij ons het recht voor om waardeverminderingskosten in rekening te brengen als het geretourneerde product in waarde is gedaald door gebruik, schade, of ontbrekende onderdelen. Deze kosten worden afgetrokken van het terug te betalen bedrag. Waardevermindering wordt berekend op basis van de oorspronkelijke prijs en de mate van slijtage of schade. Om volledige terugbetaling te ontvangen, dient het product in de oorspronkelijke staat en verpakking te worden geretourneerd.

Houdt u ook rekening met de volgende informatie:
Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking van de producten. Verpak de retourproducten in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons worden verzonden. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren u daarom om het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder. Aquaplantsonline behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het product reeds beschadigd is.

Artikelen die u niet kunt retourneren:
Aquariumplanten (levende have is uitgesloten van retourneren)
Producten waar de seal van is doorbroken (voeding, medicatie, poeders vloeistoffen etc.)
Op maat gemaakte artikelen (slangen en snoeren)
Speciaal op verzoek bestelde artikelen (DayTime of producten die niet via de website zijn besteld)

Product of bestelling retourneren

Retour aanvraag met account
Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat u het artikel eerst bij ons retour meldt via onze retour aanvraag formulier. Heeft u een account bij ons dan kunt u op de volgende manier een product retour melden:
1. Log in op uw account.
2. Klik op mijn bestellingen in uw account.
3. Bekijk uw bestelling.
4. Klik op artikelen retourneren en selecteer uw opties.
Als u de retour aanvraag heeft ingediend ontvangt u hier GEEN bevestiging van.
Wij zullen hier zo snel mogelijk op reageren hoe u het product terug kan gaan sturen of welke andere actie wij zullen ondernemen.
Mocht u na 2 werkdagen nog geen reactie hebben ontvangen stuur ons dat even een e-mail: [email protected]

Retour aanvraag zonder account
Heeft u geen account bij ons, dan kunt u op de volgende manier als nog een account aanmaken om een retour aanvraag te kunnen aanmaken.
Spaar ook direct mee voor loyalty punten, bestel een volgende keer makkelijk en snel doordat uw gegevens zijn opgeslagen en uw eerdere bestellingen kunt u als nog terug zien in uw account.
1. klik op inloggen.
2. klik op wachtwoord vergeten.
3. vul het e-mail adres in waarmee de bestelling geplaatst is.

U ontvangt nu een e-mail waarmee u uw wachtwoord kan resetten, klik op de link in de e-mail en maak een wachtwoord aan.
Nu heeft u een account aangemaakt.
1. Log in op uw account.
2. Klik op mijn bestellingen in uw account.
3. Bekijk uw bestelling.
4. Klik op artikelen retourneren en selecteer uw opties.
Als u de retour aanvraag heeft ingediend ontvangt u hier GEEN bevestiging van.
Wij zullen hier zo snel mogelijk op reageren hoe u het product terug kan gaan sturen of welke andere actie wij zullen ondernemen.
Mocht u na 2 werkdagen nog geen reactie hebben ontvangen stuur ons dat even een e-mail: [email protected]

Wilt u geen account en geen extra voordelen maar wel een retour aanvraag indienen klik op de volgende link en vul ons retourformulier in: Digitaal retourformulier voor klanten zonder account.

Let op
Weiger nooit uw bestelling aan de deur, dit neemt namelijk extra kosten met zich mee, welke in mindering gebracht worden op uw eventuele terug betaling.

Defect product

Het is altijd vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Controleer altijd uw artikelen direct na ontvangst van uw bestelling op de juiste werking e.d. Indien uw product defect is geraakt bij levering of binnen de garantieperiode, dan kunt u het product naar ons retourneren. Wij verwijzen u graag naar Product of bestelling retourneren.

Er is iets mis met de bestelling

Bij Aquaplantsonline proberen wij altijd zo goed mogelijk uw bestelling in te pakken en op een juiste manier te verzenden. Het kan altijd een keer voorkomen dat uw bestelling incompleet is, u een product mist of u een verkeerd product heeft ontvangen. Dat is natuurlijk altijd vervelend en voor een snelle verwerking vragen wij u ons dit kenbaar te maken via [email protected] met een uitleg en foto.

Bij defecten producten of bevalt een product u niet, dan verwijzen wij u graag naar Product of bestelling retourneren.

Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie.

Verzendkosten en reparatiekosten
De verzendkosten om het product van de consument naar Aquaplantsonline of de leverancier te laten verzenden zijn voor rekening van de consument, tenzij anders is overeengekomen.
De verzendkosten om het product van Aquaplantsonline of de leverancier naar de consument te laten verzenden zijn voor rekening van Aquaplantsonline, tenzij anders is overeengekomen.

Kosten die worden gemaakt voor product reparatie bij een defect binnen de garantieperiode, als gevolg van normaal gebruik, zijn voor rekening van Aquaplantsonline, met uitzondering van slijtagegevoelige onderdelen.
Kosten die worden gemaakt voor product reparatie bij een defect binnen de garantieperiode, als gevolg van onjuist gebruik, zijn voor rekening van de consument. Reparatie wordt pas uitgevoerd na akkoord van de consument op de prijsopgave die door Aquaplantsonline is verstrekt.


Belangrijk
Aquariumplanten vallen buiten de garantie mits deze slecht bij u aankomen. Aquariumplanten zijn levende producten en dienen in een aquarium te staan die voorzien is van de benodigde voedingsstoffen e.d.
Wanneer een product of producten dus ook aquariumplanten niet goed zouden aankomen dan dient u altijd een foto te maken, en spoedig aan ons te melden.

Verzenden en Voorraad

Levertijd bestelling

Bestellingen met planten
Om te zorgen dat planten mooi en vers bij u als klant aankomen verzenden wij bestellingen met planten hoofdzakelijk op drie dagen namelijk de maandag, de woensdag en de donderdag. Voor de maandag verzending dient uw bestelling en betaling voor vrijdagmiddag 11.30 uur bij ons binnen te zijn. Voor de woensdag verzending dienen wij uw bestelling en betaling voor dinsdag 10.00 uur binnen te hebben. Voor de donderdag verzending dienen wij de bestelling en betaling voor woensdag 10.00 uur binnen te hebben. Op deze manier proberen wij de planten goed en vers voor een weekend bij u te leveren. (Op de dagen dat wij aquariumplanten verzenden kunnen wij een bepaalde hoeveelheid orders verwerken. Wij proberen altijd alle planten orders te verwerken en op de juiste dagen te verzenden. Maar er kunnen dagen zijn dat wij heel veel planten orders te verwerken hebben en deze niet op de juiste dag kunnen verzenden. Wij zijn dan genoodzaakt om de planten order door te schuiven naar een andere planten verzenddag)

Bestellingen met planten en hardware
Bestellingen met planten, waar ook andere producten bij zitten proberen wij ook zoveel mogelijk op deze drie dagen te verzenden. Ondanks onze zeer grote voorraad kan het altijd een keer gebeuren dat een product (hardware) niet op voorraad is. Wij gaan deze producten dan zo snel mogelijk bij onze leveranciers bestellen. Wanneer wij een product moeten bestellen bij onze leverancier, dan kunnen wij eventueel uw bestelling met planten doorschuiven naar één van de andere verzenddagen in die week.

Bestellingen zonder planten
Bestellingen met alleen hardware (geen planten) verzenden wij elke dag van de week. Mocht een product ondanks onze grote voorraad niet op voorraad zijn, dan gaan wij deze zo snel mogelijk bestellen bij onze leverancier(s) om uw bestelling zo spoedig mogelijk te kunnen verzenden.

Wij proberen alle bestellingen (zonder planten) die geplaatst worden voor 15.30 uur, dezelfde dag te verzenden. Dit geldt voor producten die wij (voldoende) op voorraad hebben.

PlantExpress
Maandag t/m vrijdag voor 15:30 besteld, is dezelfde dag verzonden of ophalen!
Wilt u ook hardware bestellen? Check dan even de voorraad per product of neem even contact met ons op.
Wilt u komen ophalen? Neem dan even contact met ons op voor een afspraak.
Voor meer informatie over ''PlantExpress'', klik hier!

Verzendkosten

Wij werken met PostNL en DHL, u kunt zelf aangeven met welke vervoerder u uw bestelling wil laten verzenden.
Met behulp van Sendcloud printen wij uw adres sticker uit en sturen wij uw track en trace code waarmee u, uw bestelling kunt volgen.

Kleine orderwaarde drempel/toeslag
Op onze website is er geen minimale bestelwaarde maar hanteren wij voor bestellingen onder de €15,00 een kleine order toeslag van €2,90
In onze app kunt u pas bestellen bij een minimale bestelwaarde van €15,00. Hier is verder geen toeslag van toepassing.

Transporttoeslag:
Voor sommige producten hanteren wij een transporttoeslag.
Deze toeslag geldt voor zware producten en producten met een productverpakkingslengte van 120 cm of meer.
Deze producten worden over het algemeen apart verzonden van de rest.
In sommige gevallen kunnen wij aan het zware/lange product een ander product uit de bestelling toevoegen.
Bij het product onder het kopje "Specificaties" kun je teruglezen of er een transporttoeslag van toepassing is.
Deze transporttoeslag wordt apart gespecificeerd in uw winkelwagen en bij het afrekenen.

Brievenbus verzending:
Wij verzenden ook via de brievenbus, deze kosten zijn gelijk aan de gewone verzendkosten. Wij bepalen per bestelling of deze brievenbus geschikt is en kan niet op verzoek worden aangevraagd.

 

Verzendkosten Nederland

Voor verzending binnen Nederland hanteren wij verschillende tarieven.

PostNL pakketten (standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 5,25 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

PostNL avondbezorging (Bezorging van maandag t/m vrijdag tussen 17:30 en 22:00 met uitzondering van feestdagen, standaard verzending + alleen thuis adres met track en trace)
Let op: indien uw bestelling op vrijdag wordt verzonden en u heeft gekozen voor PostNL avondbezorging zal PostNL deze niet op zaterdag avond bij u gaan aanbieden. PostNL maakt wisselend dan zelf de keuze of hun het pakket zaterdag overdag gaan aanbieden of doorschuiven naar maandag avond.
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 6,75 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

PostNL servicepunt levering (Afhalen bij PostNL locatie, standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 4,99 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

PostNL pakketten alleen thuis adres (standaard verzending + alleen thuis adres met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 5,25 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

DHL pakketten (standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 4,95 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

DHL servicepunt levering (Afhalen bij DHL locatie, standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 4,95 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

DHL avondbezorging (Bezorging van maandag t/m zaterdag tussen 17:30 en 22:00 met uitzondering van feestdagen, standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 5,95 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

DHL alleen thuis adres (standaard verzending + alleen thuis adres met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 5,15 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

 

Verzendkosten Belgie

Voor verzending naar Belgie hanteren wij verschillende tarieven.

PostNL pakketten BE (standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 7,95 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

PostNL servicepunt levering BE (Afhalen bij PostNL locatie BE, standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 7,75 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

PostNL pakketten alleen thuis adres (standaard verzending + alleen thuis adres met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 8,30 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

DHL pakketten BE (standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 7,95 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

DHL servicepunt levering BE (Afhalen bij PostNL locatie BE, standaard verzending met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 7,85 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.

DHL alleen thuis adres (standaard verzending + alleen thuis adres met track en trace)
Orderbedragen tot 65,- euro zijn de verzendkosten 7,95 euro (incl. BTW)
Orderbedragen vanaf 65,- euro en meer worden franco geleverd.




Verzendkosten andere landen
Verzendkosten naar andere landen wordt berekend door de webshop en is afhankelijk van land.
Voor deze landen hebben wij geen franco verzendbedrag.

Let op:
Wanneer een bestelling terug komt wegens een foutief ingevuld adres of niet afhalen bij een pakket punt moeten wij kosten berekenen voor de retour kosten en voor het opnieuw opsturen van uw bestelling.

Voorraad

Bij onze producten hanteren wij een voorraad melding. Deze voorraad meldingen zijn indicaties en wij proberen deze voorraad indicaties altijd te halen. Door omstandigheden kan het weleens voorkomen dat wij deze indicatie niet kunnen halen. Wij hebben veel producten op voorraad en daarom hebben diverse producten de indicatie "Direct leverbaar" Ook onze aquariumplanten hebben een voorraad indicatie "Direct leverbaar" Dit betekent dat onze aquariumplanten voldoende aanwezig zijn bij de kwekerij.

Wanneer u meer producten besteld dan wij op voorraad hebben dan krijgt u vanzelf een melding hoeveel producten erop voorraad zijn, en een indicatie hoelang de levertijd is wanneer u toch graag meer producten wilt ontvangen dan onze voorraad. Deze levertijden kunnen verschillend zijn per leverancier en zijn:

Pre-Order: deze producten zijn zo nieuw dat er nog geen voorraad is. Omdat ze zo nieuw zijn kan de levering wel even duren (2 weken). Plaats zo snel mogelijk een Pre-order om zeker te zijn dat u de eerste levering krijgt.
1-2 werkdagen: wij proberen deze producten binnen 1-2 werkdagen binnen te krijgen en kunnen dan uw order verzenden.
2-5 werkdagen: wij proberen deze producten binnen 2-5 werkdagen binnen te krijgen en kunnen dan uw order verzenden.
4-8 werkdagen: wij proberen deze producten binnen 4-8 werkdagen binnen te krijgen en kunnen dan uw order verzenden.
1-2 weken: wij proberen deze producten binnen 1-2 weken binnen te krijgen en kunnen dan uw order verzenden.
Tijdelijk niet leverbaar: deze producten zijn tijdelijk niet leverbaar door onze leverancier.
Niet meer leverbaar: deze producten zijn niet meer leverbaar bij onze leveranciers en wij verkopen de voorraad tot deze op is.
Levertijd onbekend: deze melding komt bij de planten als wij deze plant niet kunnen leveren, wij weten dan vaak ook niet wanneer deze weer beschikbaar is, meldt u aan voor een seintje.
NIEUW, binnenkort leverbaar: deze melding komt bij producten die splinter nieuw zijn bij de leverancier en snel beschikbaar zijn voor de verkoop. Meldt u aan voor een seintje.

Let op: in vakantietijden (zoals zomervakantie en Kerst) kunnen levertijden anders zijn omdat sommige leveranciers dan niet leveren. Of leveranciers hebben het product zelf ook niet op voorraad dan kan de levertijd langer worden. Wij nemen dan eventueel ook contact met u op voor een goede vervanger.

Bestellingen met planten
Om te zorgen dat planten mooi en vers bij u als klant aankomen verzenden wij bestellingen met planten hoofdzakelijk op drie dagen namelijk de maandag, de woensdag en de donderdag. Voor de maandag verzending dient uw bestelling en betaling voor vrijdagmiddag 11.30 uur bij ons binnen te zijn. Voor de woensdag verzending dienen wij uw bestelling en betaling voor dinsdag 11.30 uur binnen te hebben. Voor de donderdag verzending dienen wij de bestelling en betaling voor woensdag 11.30 uur binnen te hebben. Op deze manier komen de planten goed en vers voor een weekend altijd bij u aan.

Bestellingen met planten en hardware
Bestellingen met planten, waar ook andere producten bij zitten proberen wij ook zoveel mogelijk op deze drie dagen te verzenden. Ondanks onze zeer grote voorraad kan het altijd een keer gebeuren dat een product (hardware) niet op voorraad is. Wij gaan deze producten dan zo snel mogelijk bij onze leveranciers bestellen. Wanneer wij een product moeten bestellen bij onze leverancier, dan kunnen wij eventueel uw bestelling met planten doorschuiven naar één van de andere verzenddagen in die week.

Bestellingen zonder planten
Bestellingen met alleen hardware (geen planten) verzenden wij elke dag van de week. Mocht een product ondanks onze grote voorraad niet op voorraad zijn, dan gaan wij deze zo snel mogelijk bestellen bij onze leverancier(s) om uw bestelling zo spoedig mogelijk te kunnen verzenden.

Wij proberen alle bestellingen (zonder planten) die geplaatst worden voor 15.30 uur, dezelfde dag te verzenden. Dit geldt voor producten die wij (voldoende) op voorraad hebben.

PlantExpress
Vandaag (ma t/m vr) voor 15:30 besteld, is vandaag verzonden!
Deze planten hebben wij in ons magazijn, deze planten kunt u bestellen voor een snelle Click & Collect of snelle verzending.
Neem vooraf wel even contact met ons op of een snelle Click & Collect of snelle verzending mogelijk is: 0297-712 013

Over Aquaplantsonline

Bedrijfsinformatie

Adresgegevens:
Aquaplantsonline
Aalsmeerderweg 283 -9
1432 CN Aalsmeer
Nederland

Bank en KvK gegevens:
IBAN: NL89 RABO 0145 5669 35
BIC: RABONL2U
KvK nummer: 34208245
BTW nummer: NL001367022B64

Wij zijn bereikbaar via:
Algemeen: [email protected]
Retour & Garantie: [email protected]
Telefoon: +31(0) 297712013, maandag t/m vrijdag 9.00 - 12.30 uur & 13.00 - 17.00
WhatsApp: +31 (0) 297712013, maandag t/m vrijdag 09:00 t/m 16:30

Routebeschrijving

Met de link hieronder komt u bij Google waar u de route kunt vinden naar ons bedrijfspand voor het ophalen van uw bestelling. Ons adres is: Aalsmeerderweg 283-9, 1432CN, Aalsmeer.

Grotere kaart weergeven

Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond en NTO in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden voor de Stichting Webshop Keurmerk in werking per 1 juli 2014. 

Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.

ARTIKEL 1 - Definities
ARTIKEL 2 - Identiteit van de ondernemer
ARTIKEL 3 - Toepasselijkheid
ARTIKEL 4 - Het aanbod
ARTIKEL 5 - De overeenkomst
ARTIKEL 6 - Herroepingsrecht
ARTIKEL 7 - Kosten in geval van herroeping
ARTIKEL 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
ARTIKEL 9 - De prijs
ARTIKEL 10 - Conformiteit en Garantie
ARTIKEL 11 - Levering en uitvoering
ARTIKEL 12 - Duurtransacties duur, opzegging en verlenging
ARTIKEL 13 - Betaling
ARTIKEL 14 - Klachtenregeling
ARTIKEL 15 - Geschillen
ARTIKEL 16 - Branchegarantie
ARTIKEL 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
ARTIKEL 18 - Wijziging van de algemene voorwaarden  Stichting Webshop Keurmerk

ARTIKEL 1 - DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webshop Keurmerk en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
Naam ondernemer: Aquaplantsonline
Vestigingsadres: Aalsmeerderweg 283-9, 1432 CN, Aalsmeer
Telefoonnummer: 0297 712013
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 34208245
Btw-identificatienummer: NL001367022B64

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

ARTIKEL 4 - HET AANBOD
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van aflevering;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
- en de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

ARTIKEL 8 - UITSLUITING HERROEPINGSRECHT
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.

ARTIKEL 9 - DE PRIJS
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

ARTIKEL 10 - CONFORMITEIT EN GARANTIE
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 12 - DUURTRANSACTIES DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode

Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

ARTIKEL 13 - BETALING
1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

5. Betaalmethodes van Klarna:

In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden we u de volgende betaalmethode(s) aan: Achteraf Betalen. Betaling dient aan Klarna te worden gedaan.

U vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna . Algemene informatie over Klarna vindt u hier. Uw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.

ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

ARTIKEL 15 - GESCHILLEN
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde,

zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Webshop bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

ARTIKEL 16 - BRANCHEGARANTIE
1. De Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Webshop door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door de Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft de Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij de Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan de Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan de Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

ARTIKEL 17 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
Aanvullende informatie kunt u lezen op onze klantenservice pagina's.  

ARTIKEL 18 - WIJZIGING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN WEBSHOP KEURMERK
1. De Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.

2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Adres Stichting Webshop Keurmerk:
Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam
Laatste aanpassing 1 juli 2014

Feestdagen en Vakantie

Feestdagen
Op alle officiele feestdagen zijn wij gesloten en kunnen er geen bestellingen verzonden of opgehaald worden.

Vakantie
Gelukkig hebben wij voldoende medewerkers bij Aquaplantsonline en daarom verzenden wij gewoon door in vakantietijden.

Uw mening telt

Kiyoh

Kiyoh-reviews helpen onze klanten om met vertrouwen te winkelen. Wij waarderen het enorm wanneer u een Kiyoh review wilt plaatsen. U krijgt automatisch een uitnodiging hiervoor. U kunt ook zelf een review plaatsen op Kiyoh, of bekijken hoe wij scoren met reviews. Klik op de link hieronder.
Klik hiervoor Kiyoh.

Google

Via Google kunt u ons en of onze producten ook beoordelen.

Klik hier on naar Google beoordelingen te gaan.

Stichting Webshop Keurmerk

Webshop Keurmerk is het grootste keurmerk van Nederland en Europa. De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Webwinkelkeurmerk van thuiswinkels die hun producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. Aquaplantsonline is al jaren lid van Stichting Webshop Keurmerk. Wij zijn erg blij met dit keurmerk waardoor u zeker weet dat u veilig en eerlijk bij ons winkelt. Klik hier voor de Stichting Webshop Keurmerk.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt ons altijd e-mailen naar: [email protected]

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk na ontvangst beantwoorden. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Laat een reactie achter

* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

* Verplichte velden

Inloggen

Uw wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »